Legia Warszawa pierwszym klubem w Polsce emitującym Fan Tokeny na platformie Socios

Legia Warszawa we współpracy z Chiliz ma przyjemność ogłosić wprowadzenie wyjątkowych Fan Tokenów $LEG na platformie Socios.com, działającej w technologii blockchain i angażującej kibiców z całego świata.

Legia Warszawa jako pierwszy klub w Polsce dołącza do grona 21 topowych organizacji sportowych na całym świecie, w tym FC Barcelony, Juventusu FC, AC Milanu, Paris Saint-Germain, AS Romy Atlético Madryt czy Galatasaray Stambuł, które we współpracy z Socios.com również wyemitowały własne Fan Tokeny. Posiadacze Fan Tokenów $LEG będą mieli dostęp do szerokiej gamy korzyści, takich jak: przywileju głosowania w wielu decyzjach dotyczących życia klubu, nagród VIP, ekskluzywnych promocji i zniżek od klubu i sponsorów oraz specjalnie oznakowanych „super-fanów”.

– Jesteśmy bardzo dumni, że do grupy naszych Partnerów dołącza kolejna globalna marka Socios.com. Zależy nam, żeby rozwijać się w obszarze nowoczesnych rozwiązań i technologii, które pozwalają naszym kibicom aktywnie uczestniczyć w codziennym życiu o klubu, a nawet brać udział w niektórych procesach decyzyjnych. Wierzymy, że potencjał jednej z najbardziej popularnych marek sportowych w tej części Europy, jaką jest Legia Warszawa, umożliwi platformie Socios.com zaangażowanie wielu kibiców nie tylko na terenie Polski, ale także na arenie międzynarodowej – mówi Paweł Kokosza, Dyrektor Komercyjny Legii Warszawa.

Na liście marek współpracujących z Chiliz znajdują się również największe organizacje e-sportowe, m.in. Team Heretics, NAVI, OG czy Alliance. Oprócz tego międzynarodowe porozumienie dotyczące zaangażowania fanów podpisało UFC, a organizacja MMA Professional Fighters League rozpocznie emisję Fan Tokenów w najbliższych miesiącach. W niedalekiej przyszłości kolejne kluby piłkarskie planują wprowadzić tokeny dla swoich kibiców.

Aplikacja Socios.com, zasilana tokenami Chiliz $CHZ, jest jednym z najbardziej aktywnych, niefinansowych, ukierunkowanych na klienta produktów w technologii blockchain na świecie. W ciągu roku została pobrana przez ponad 500 000 osób.

– Z wielką przyjemnością przedstawiamy Legię Warszawa jako naszego pierwszego polskiego partnera. Już niedługo kibice Legii z całego świata dostaną nową możliwość zbliżenia się do ukochanego klubu poprzez wpływ na decyzje w ankietach, dostęp do ofert VIP, ekskluzywne promocje, dedykowane czaty i wiele więcej możliwości dostępnych na platformie Socios.com. Jesteśmy przekonani, że Fan Tokeny $LEG będą wielkim hitem wśród kibiców Legii i staną się wpływowym narzędziem dla klubu – mówi Alexandre Dreyfus, CEO oraz założyciel Chiliz i Socios.com.

W 2020 roku Fan Tokeny wygenerowały 30 milionów dolarów przychodu dla klubów i ich partnerów. Pod koniec grudnia i na początku stycznia kilka z nich zadebiutowało na największych giełdach kryptowalut, w tym przede wszystkim Binance, gdzie tokeny kibiców Juventusu FC i PSG osiągnęły obroty rzędu 300 milionów dolarów w ciągu 24 godzin.

Szczegóły dotyczące terminu wprowadzenia Fan Tokenów $LEG i ich ceny zostaną podane wkrótce.

Na zdjęciu Paweł Kokosza, prezes Legii Dariusz Mioduski i Alexandre Dreyfus (fot. Mateusz Kostrzewa)

*Chiliz ($CHZ) to firma z sektora FinTech stosująca technologię blockchain, która zapewnia podmiotom sportowym i rozrywkowym narzędzia pomagające angażować odbiorców z całego świata oraz monetyzować działania ich kibiców. Pod koniec 2019 roku została uruchomiona aplikacja Socios.com, dedykowana użytkownikom Chiliz. Do tej pory we współpracy z Socios.com 21 topowych organizacji sportowych wyemitowało swoje Fan Tokeny, w tym takie kluby jak FC Barcelona, Juventus, AC Milan i Paris Saint-Germain. Swoje tokeny wyemitowały również największe organizacje e-sportowe m.in. Team Heretics, NAVI, OG czy Alliance. Oprócz tego międzynarodowe porozumienie dotyczące zaangażowania swoich fanów podpisało UFC, a inna organizacja MMA Professional Fighters League rozpocznie emisję swoich Fan Tokenów w najbliższych miesiącach. W niedalekiej przyszłości planowane jest wyemitowanie tokenów przez kolejne kluby sportowe. Wszystkie te projekty działają dzięki zasilaniu tokenami Chiliz ($CHZ), walutą cyfrową, która jest obecnie dostępna na wiodących światowych giełdach kryptowalut, w tym Binance. Fan Tokeny wygenerowały 30 milionów dolarów przychodu dla klubów i ich partnerów w 2020 roku, podczas gdy w grudniu tego samego roku tokeny kibiców Juventusu i PSG zostały zanotowane na największej na świecie giełdzie krypto walut Binance, generując obroty rzędu 300 milionów dolarów w ciągu 24 godzin. Siedziby firmy Chiliz są zlokalizowane na całym świecie, m.in. na Malcie, we Francji, w Turcji i Azji, a na rok 2021 zostało zaplanowane otwarcie nowej siedziby firmy w Madrycie.

Comments are closed.